söndag 25 april 2010

Ida Lindberg svarar på frågorna



Beskriv ditt material eller/och uttryck
Det blir mycket smycken i silver. Jag tycker mycket om färg och använder mig ofta av pärlor. Mest gör jag örhängen, halsband och broscher. Jag vill höja statusen på vissa symboler och föremål som inte anses tillräckligt "fina" därför att dom är kvinnliga, så jag jobbar ofta och mycket med blommor och rosetter.

Varför har du valt det materialet?
Silver är ett material som du ser direkt om du får det resultat som du eftersträvar, och det passar mig. Dessutom tycker jag att man får så torra händer av lera, trä blir man så dammig av och jobbar du med textil så är det tusen trådar som trasslar sig. Metallen är skönare att jobba med på något vis. Man får både ta i samtidigt är det är pilligt och noggrant som tusan.

Hur länge har du varit medlem i Sintra?
Sedan 2004

Vad gör du på Sintra? Är du med i någon grupp eller har du någon särskild roll?
Jag är med i utställningsgruppen och skriver den här bloggen.

Varför är du med i Sintra?

För att kunna jobba tillsammans och bredvid andra konsthantverkare. Jag tycker att det är ett fantastiskt att få ett nätverk, och så har vi ju trevligt tillsammans också.
Länk

Egen hemsida eller blogg?
Sju
Blogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar