onsdag 5 maj 2010

Ester Svensson svarar på frågor


Beskriv ditt material eller/och uttryck
Jag gör bilder på lera, kan man säga. Jag drejar mest, men använder även kavling och formar ibland, som jag sedan antingen tecknar på med fri hand, eller använder egentillverkade dekaler.

Varför har du valt det materialet?
Att bli keramiker var inget som jag direkt planerade - när jag började på konstskolan tänkte jag nog bli bildkonstnär eller illustratör. Men lera och allt runtomkring passar mej bra; det finns så många olika moment, så det blir aldrig tråkigt. Det är roligt att göra saker som går att använda i vardagen, att en liten skål kan vara mer än en liten skål. Jag gillar att det finns så mycket jag måste lära mej och experimentera med, att det finns keramiker vart man än åker i världen, och att man kan göra vad som helst i lera! Jag skulle kunna hålla på... listan är ganska lång på varför jag valt keramik.

Hur länge har du varit medlem i Sintra?
Jag är ganska ny, har varit med sedan oktober 2009.

Vad gör du på Sintra? Är du med i någon grupp eller har du någon särskild roll?
Jag är med i PR-gruppen.

Varför är du med i Sintra?
För att träffa människor, både andra konsthantverkare och kunder som kommer till Sintra, och få ett sammanhang. Det är ju också ett bra sätt att nå ut med mina saker.

Egen hemsida eller blogg?
Ja,
www.estersvensson.com
www.thisisesters.blogspot.com


1 kommentar:

  1. Tack Ester! Välkommen. Det är bara att lägga in inlägg när du vill./Ida

    SvaraRadera