måndag 3 maj 2010

Välkomna på Vilmas vernissage på lördag


Utställningen Haiti Cherie är resultatet av en lång resa.


Jag är utbildad smyckekonstnär på HDK, Högskolan för Design och Konsthantverk i Göteborg. Efter min utbildning 2005 har jag ägnat mig åt att arbeta med design och tillverkning av egna smycken med produktion i Colombia och butik på Gotland.


Mitt arbete Haiti Cherie föds mellan mango och papayaträd. Mellan voodo, musik, starka färger och vackra former. I ett land i en kaotisk situation. Min inspiration är detta lilla gröna land som andas så kraftigt och kämpar för att överleva och försvara sig, nu också mot naturens makt.

Jag är och har varit en betraktare av händelser, av människors kraft för att överleva.
Jag har också varit en betraktare av skönhet, av starka färger, av vackra former.

Smyckena är tillverkade av silvertråd i en egenutvecklad teknik, gamla små glaspärlor och ädelstenar. De är färgrika, välgjorda och vackra.

Välkomna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar