onsdag 9 mars 2011

Lustens trädgårdar



Galleri Anna H
12 mars – 26 mars 2011
Vernissage 12 mars – 13-16.00

Galleri Anna H, Aschebergsgatan 19, Göteborg
Öppettider: onsd-torsd 12-17, fred-sönd 12-15
kontakt Eva Zethraeus - 0704-018493
Susanne Wiel – 0709-401520 www.go.to/evazethraeus

” Inspirationen till denna utställning kommer från upplevelsen av en tavla som heter just
`Lustens Trädgårdar´ av Hieronymous Bosch som finns på Prado Museet i Madrid.
Jag flyttade till Madrid som 11 åring, intresset för konsten växte fram under dessa år i Spanien men en av de största konstnärliga upplevelsen har förblivit denna tavla av Hieronymous Bosch.

Med denna utställning vill jag skapa min egen `lustträdgård´: en miljö fylld med keramiska former
som har knoppats, har växt, har kapats, har sammafogats och slutligen arrangerats.
Lusten till att skapa som jag upplever dagligen är grunden till mitt konstnärliga arbete i verkstan.”

Den 22 mars kommer Eva att berätta om sina tankar kring sitt arbete och lusten till konsten och
den konstnärliga processen på en föreläsning på Röhsska Museet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar