tisdag 14 februari 2012

Paula Lindblom






































VAR DAG - den ena dagen är den andre lik, men ändå inte…
Humor, värme och allvar... tre ord som jag gärna förknippar med mina smycken.
Jag upplever färg och form i det mesta runtomkring mig. Inspiration finns i allt, i
ett möte - en form - en känsla - en reflektion - en rörelse - en text osv. Inget är
för litet och obetydligt för att inte tas på allvar, allt har en mening någon gång...
Jag gör unika bärbara skulpturala smyckeobjekt, som kan vara fristående skulpturer
när de inte bärs på kropp.
Smyckets storlek och att det bärs på kropp intresserar mig och därför har mitt
val blivit att jobba med smycke som konstform.
Mitt val av material är sådant som jag hittar i min närhet; hemma, på en promenad
eller på loppis… Idéer och frågeställningar avgör mitt materialval.
För mig är det av intresse att ge material en ny laddning, att skriva in material
och föremål i en ny kontext; smycke, med utgångspunkt i dagens konsumtionssamhälle.
Jag vill att originalmaterialet ska lysa igenom, först vill jag att betraktaren ska se
och uppleva ett smycke, vid en närmare titt så hoppas jag att betraktaren känner
igen sig i de materialen/föremål jag använt mig av, vardagen avslöjas om man tar
sig tid, nutid och dåtid går in i varandra och skapar en ny berättelse…
Smyckekonstnär Paula Lindblom
Sintras smycke-vår fortsätter.
Turen har nu kommit till smyckekonstnär Paula Lindblom.
Vi är mycket glada att vi får visa hennes spännande smycken i vårt galleri.
Välkommen att kontakta Sintra för mer information.
Vernissage lördag 18 feb
Varmt välkommen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar