onsdag 17 oktober 2012

Vernissage på lördag 20 okt FREDRIKA LINDER


Sintra
presenterar
FREDRIKA LINDER
Mellan rum
glas
20 okt—13 nov 2012


Jag arbetar och intresserar mig för glas, ljus och rum och samspelet däremellan, ofta på uppdrag av landsting eller kommun men också företag. Under det närmaste året har jag bla gjort konstnärlig gestaltning år Kungälvs sjukhus, Upplands länstrafik och håller för tillfället med att slutföra ett arbete åt Örebro universitetssjukhus.
I min utställning på Sintra kommer jag att arbeta utifrån den italienska canetekniken (där stavar dras från glaset och vidarearbetas kallt och varmt) Jag arbetar fram objekt där glasets transparens och optiska egenskaper formar en illusion av icke-materia. Glaset levandegör skuggformationer och skapar en kontrast mellan skärpa och oskärpa.
/Fredrika Linder


Utsmyckning Kungälvs sjukhus

Glasobjekt
Fotograf: Emma Nilsson



Vase with holes
Fotograf Emma Nilsson
Läs mer på Fredrikas hemsida : fredrikalinder.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar