onsdag 28 augusti 2013

Fler vernissager på lördag!

MASAYOSHI OYA 
är en av Sintras medlemmar

På lördag 31 augusti har han vernissage på Lerverk.


"Jag heter Masayoshi Oya och kommer från Japan. 
Jag har studerat keramik två år i Japan och sedan fyra år i Sverige. Nu jobbar jag tillsammans med tretton kollegor i en verkstad på ”Sockerbruket” i Göteborg. 

Utställningen ”Curious about craft?” handlar om hur jag tänker och känner om och kring konsthantverk.
Ämnet konsthantverk har intresserat mig, eftersom det är en historia om min kropp. Mina händer eller till och med hela min kropp, kommer ihåg hur man jobbar med materialet, och saker som jag inte kunde göra i går, kan jag göra idag. Konsthantverket ger sådana små överraskningar, som blir till stora överraskningar varje dag. Den känslan är underbar och viktig för mig. Kontakten mellan material och kropp bygger upp nya erfarenheter och ny kunskap varje dag.

Jag kommer att visa tidiga arbeten från Japan och blanda dem med nyare arbeten, som därmed tydliggör processen i min utveckling som konsthantverkare."

se mer : Lerverk



På Two little birds är det också vernissage:
JEANETTE SCHÄRING



Vilken härlig vernissage lördag det kommer att bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar