onsdag 23 oktober 2013

Ny vernissage på lördag!

sintra
presenterar
MASAYOSHI OYA
26 okt —19 nov 2013

Välkommen på vernissage
lördag 26 okt kl 12 - 16



"Jag är född i Tokyo och utbildad vid Aichi Prefectual Seto, Capellagården på Öland samt HDK i Göteborg. 2012 blev jag gästmedlem på Sintra, där jag nu är fast medlem och  visar min keramik. Jag är även medlem på Kaolin i Stockholm sedan 2011.
Jag arbetar med porslinslera och stengodslera. Mitt formspråk är enkelt och stramt även om det alltid finns utrymme för lekfullhet i min keramik. Det är en blandning av klassisk och modern keramik.
Till min utställning på Sintra har jag drejat skålar och teskålar. Dessa är glaserade med bronsglasyr och olikfärgade glasyrer, dessa är sedan brända i oxidationsbränning vilket ger ett glatt uttryck."
Masayoshi Oya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar