onsdag 17 september 2014

Snart dax för nya utställare på Sintra

ANN-LOUISE GUSTAVSSON
Bara en till

27 sep- 21 okt 2014

Föreläsning fredag 26 sep kl 19
Vernissage lördag 27 sep kl 12 - 16



“Samtiden med dess kulturella såväl som politiska strömningar är min främsta inspirations källa och mina verk är tänkta att belysa och problematisera vårt förhållningssätt till dessa företeelser. Humor är för mig en stor del i mitt arbete, för mig ger humor en annan ingång till saker och ting och allvaret kan bli lättare
Det underfundiga allvaret är min strävan och inspiration.”
Ann-Louise Gustavsson sep -14

Ann-Louise Gustavsson, uppvuxen i Gräsmark i Värmland, tog sin examen i keramikkonst vid HDK, Högskolan för Design och Konsthantverk, i Göteborg 2004. Hennes arbeten är oftast figurativa, hon blandar olika keramiska tekniker och inspireras av fenomen i samhället. Ann-Louise finner intresse i upprepningar och repetitioner, att skapa serier av verk med små eller inga skillnader, humorn är en viktig del i arbetet.

Global shows 
presenterar 
Vipoo Srivilasa
27 sep - 21 okt 2014

Vipoo Srivilasa kommer ursprungligen från Bangkok, men lever och verkar i Melbourne, Australien. Han är en person som ständigt reser runt världen, möter och sammanför konsthantverkare, kurerar utställningar och är en världsetablerad keramiker som vi är glada att få visa för första gången i Sverige.

Bakgrunden till Global shows på Sintra är att många av oss konsthantverkare, under olika arbetsresor i världen mött konsthantverkare från världens alla hörn. Vi lever i en global värld och att det är av stort intresse att ta del av andra kulturuttryck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar