tisdag 14 april 2015

Global Show


AOR SUTTHIPRAPHA & PIM SUDHIKAM

AOR SUTTHIPRAPHA
Född i Thailand, lever och verkar i Bangkok som keramiker och formgivare. Utbildad i både Thailand, på Capellagården och HDK i Göteborg.
“Allt har sin egen karaktär, även leran. Lerans stadier kan liknas vid förändringarna i ett mänsk-ligt liv. Båda är ständigt föränderliga, kontrollerbara men ändå omöjligt att ingripa. Genom att lära mig hur jag skall behandla leran lär jag mig i min tur hur jag skall behandla både mig själv och andra. Både i mitt arbete med leran och i livet har jag inte längre behov av att ha total kontroll.”
Visar på Sintra en serie av vita tekoppar i drejat porslin med touch av guld, ”On Cloud”. www.aorsutthiprapha.com

PIM SUDHIKAM
”Jag bor och arbetar i Bangkok, Thailand. Jag bodde i Göteborg i slutet av 90-talet när jag studerade på HDK.
Efter att jag har arbetat med lera i ca 18 år, är min föresats att 2015 arbeta med porslinslera. Jag har insett mer och mer att göra bra krukor inte är lätt . Detta är mitt försök till att göra en skål som har allt, en enkel form, funktion, material och estetik. Dekoren är inspir- erad av motiv från silkesgobelänger på National Museum of Chan- dighar i Indien.”
www.pimsudhikam.com

AOR SUTTHIPRAPHA

AOR SUTTHIPRAPHA

PIM SUDHIKAM

PIM SUDHIKAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar